ALLE VEJE FØRER TIL VOJENS

★★☆☆☆☆

Stakkels Farshad Kholghi! Siden et flot gennembrud i forestilling “Projekt Paradis” på Edison, er det gået stødt nedad bakke med skuespillerkarrieren. Det har han nu lavet en stand-up comedy show over. Her flytter Farshad Kholghi tilbage til barndomsbyen Varde for at samle stumperne af sit liv op, men først efter at han har haft hovedet i lort og hænderne oppe i en ko.

En på papiret ganske skæg historie bliver simpelthen ikke særlig sjovt på scenen. Det kan Fashad Kholghi desværre kun takke sig selv for, da han har valgt at spille det meste af det næsten to timer lange show i en overgearet udvendig stil, der virker anstrengt. Det kan der så være en pointe i, efter showet skal forestille at være et selvportræt, men det ændrer ikke ved, at der er uhyre langt mellem grinene. Bedst går det, når han skal lave accenter på Nørrebrogades beboere og handlekraftig Thai-kvinde. værst når han skal være sig selv og værst når han skal være sig selv. Kun i de afsluttende øjeblikke, hvor han lader masken falde, fornemmer vi den ægte Kholghi, men de drukner i helhed. Og man sidder tilbage med spørgsmålet, om Fashad Kholghi som en del af sin healingsproces ikke burde overveje om han egentlig er komiker eller istedet en skuespiller, der momentvis kan være sjov? Måske vejen frem ville være at fordybe sig i een rolle fremfor at udstille sig selv på denne temmeligt uheldige facon.